مسکن مهر هشتگرد; معرفی کامل، خرید، فروش خانه و آپارتمان

  • 12 ماه پیش
  • 0
مسکن مهر هشتگرد 7

معرفی مسکن مهر هشتگرد (مهستان)

اگر میخواهید با شرایط خرید آپارتمان در مسکن مهر شهر جدید هشتگرد (مهستان) که اکنون به نام طرح مسکن ملی هشتگرد هم شناخته میشود، آشنا شوید این مطلب را بخوانید. در این مطلب به تمامی سوالات شما درباره شرایط مسکن مهر ارزان قیمت هشتگرد و نحوه خرید و فروش آن پاسخ میدهیم. همچنین جدیدترین فایل های فروش آپارتمان مسکن مهر هشتگرد را متناسب با بودجه شما معرفی میکنیم. با املاک پارسی همراه باشید.

عملیات ساخت مسکن مهر هشتگرد از سال 1387 در شهر جدید هشگرد که اکنون به عنوان مهستان معرفی میشود، آغاز شد. قرار بر این شد که در حدود 41 هزار واحد مسکونی تحت پروژه مسکن مهر هشتگرد ساخته شده و آماده تحویل شود.

ساخت واحدهای مسکونی مسکن مهر هشتگرد بر عهده شرکت های انبوه ساز و متولی آن وزارت راه و شهرسازی و مدیریت آن بر عهده شرکت عمران شهر جدید هشتگرد میباشد.

برخی از پروژه های مسکن مهر هشتگرد به صورت کامل آماده و تحویل شده است. در حالیکه برخی از آنها تنها 40% پیشرفت فیزیکی داشته است.

تماس با مشاوران املاک پارسی

جهت معرفی بهترین فایل های فروش آپارتمان در مسکن مهر هشتگرد با توجه به میزان سرمایه شما، اکنون با مشاورین املاک پارسی تماس بگیرید

جدیدترین واحد های مسکن مهر هشتگرد را اینجا ببینید.

زمان تحویل مسکن مهر شهر جدید هشتگرد

زمان تحویل هر پروژه مسکن مهر بستگی به تعاونی سازنده و میزان درصد پیشرفت پروژه دارد. برخی از پروژه های مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد توسط شرکت های انبوه ساز قدرتمند و هدفمند ساخته شده‌اند. این بخش ها طبق زمانبندی تکمیل شده و افراد در آن ساکن شده اند. از جمله این پروژه ها میتوان به نبرد پی ارتش در فاز یک، عرشیا آذربایجان در فاز 4 و ماموت 2 و پارسه در فاز 7 اشاره کرد. برخی دیگر از پروژه ها به صورت فاز به فاز ساخته شده اند و حدود 80 درصد واحدها تحویل شده و مابقی در شرف تحویل هستند. از جمله پروژه های در شرف تحویل میتوان به ایران سابله و هودر در فاز 4 و آریتمان در فاز 7 اشاره کرد.

مسکن مهر هشتگرد (3)
واحد های پروژه ایران سابله به صورت خام تحویل میشود.

برخی دیگر از پروژه های مسکن مهر هشتگرد هنوز به طور کامل تکمیل نشده اند و درصدهای متفاوتی از 40 تا 80 درصد میزان پیشرفت توسط شرکت های سازنده ارائه میشود. این اعداد با توجه به شرایط موجود چندان قابل استناد نیست. برای مثال میتوان به پروژهای انواع تعاونی های هسا اشاره کرد.

مسکن مهر هشتگرد (2)
در چند سال اخیر سرعت پیشرفت پروژه های مسکن مهر هشتگرد افزایش یافته است. از اینرو بسیاری از کارشناسان این منطقه را فرصتی مناسب جهت سرمایه گذاری معرفی میکنند.

قیمت مسکن مهر هشتگرد

قیمت واحد های مسکن مهر به عوامل زیادی بستگی دارد. از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. موقعیت مکانی (در کدام فاز واقع شده است.)
  2. شرکت سازنده
  3. تحویلی یا غیر تحویلی (زمان دار)
  4. وجود آسانسور و پارکینگ
  5. امکانات رفاهی
  6. تحویل آپارتمان به صورت خام یا فول (آپارتمان خام کابینت، شیرآلات و … را ندارد)
  7. تعداد واحدهای ساختمان

برای مثال پروژه عرفان از نظر موقعیت مکانی واقع در فاز 4 و نزدیک مترو میباشد که از جمله مزیت های آن است. اما از ایرادات آن پارکینگ روباز و نداشتن آسانسور است.

مسکن مهر هشتگرد (5)
قیمت های مسکن مهر هشتگرد با توجه به شرایط پروژه بسیار متفاوت هستند.

مسکن مهر به چه صورتی واگذار میگردد؟

در ابتدای ساخت مسکن مهر قرار بر این بود که دولت زمین های 99 ساله در اختیار سازنده ها قرار دهد و بعد از ساخت اعیان ساختمان ها در اختیار ایشان قرار گیرد. اما بعدها دولت تصمیم گرفت عرصه ساختمان ها را به کسانی که اعیان آن را در اختیار دارند، بفروشد. در واقع اکنون کسانی مه مسکن مهر را خریداری میکنند مالک عرصه و اعیان آن بوده و دیگر مستاجر دولت نیستند. عرصه را میتوان از شرکت عمران به صورت نقدی و یا اقساطی خریداری نمود.

آیا به مسکن مهر وام تعلق میگیرد؟

بر روی هر واحد مسکن مهر از ابتدای ساخت وامی وجود دارد که از زمان تحویل آن واحد بازپرداخت آن آغاز میگردد. مبلغ آن واحد و اقساط آن به شرایط پروژه بستگی دارد. در زمان خرید مسکن مهر برای انتقال این وام باید ضامن آن نیز عوض شود و یا اینکه وام به صورت یکجا تسویه گردد.

قرارداد واحدهای مسکن مهر هشتگرد

قراداد های مسکن مهر به دو صورت دو جانبه و سه جانبه منعقد میگردد.

قرارداد سه جانبه

قراردادهایی است که مابین شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، پیمانکار سازند و خریدار واحد نوشته میشود و از اعتبار بالاتری برخوردار است.

قرارداد دو جانبه

قراردادی است که فی مابین پیمانکار سازنده و خریدار واحد بسته میشود و اگر در هنگام عقد قرارداد واحد هنوز آماده تحویل نباشد، ضروریست که استعلامات لازم از دفتر مسکن مهر شرکت عمران گرفته شود.

مسکن مهر هشتگرد (4)
معمولاً واحدهای مسکن مهر به صورت وکالت بلاعزل از طرف فروشنده به خریدار منتقل میگردد.

چه مدارکی را هنگام خرید مسکن مهر بررسی کنیم؟

  • قرارداد 5 برگی که توسط شرکت عمران و خریدار اولیه واحد و همچنان اگر قرارداد سه جانبه بود، توسط پیمانکار سازنده نیز مهر و امضا گردیده است. (در این قرارداد اسعلام وجود پارکینگ و انباری نیز وجود دارد.)
  • قرارداد عرصه
  • برگه مربوط به وام واحد و کارت قسط

هنگام خرید مسکن مهر به چه اداراتی مراجعه کنیم؟

اگر قصد خرید مسکن مهر هشتگرد را دارید، جهت خرید با اطمینان بیشتر و جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری احتمالی باید به سه اداره مراجعه کنید.

  • اداره مسکن مهر هشتگرد
  • شرکت عمران هشتگرد (استعلام عرصه)
  • بانک مسکن (استعلام بدهی وام)

توضیحات بیشتر در ویدئو زیر:

توضیحاتی پیرامون مدارک مسکن مهر هشتگرد

مدارک لازم برای انتقال مسکن مهر در شرکت‌های عمران مسکن شامل، مدارک شناسایی خریدار و فروشنده، قرارداد و صورتجلسه انتخاب واحد، حضور همزمان خریدار و فروشنده برای انتقال الزامی است،‌ مالکان دارای کارت قسط باید ابتدا برای انتقال تسهیلات به بانک مسکن مراجعه کنند. در این مرحله مواردی از جمله معرفی ضامن و مدارک مربوط به ضمانت نیز لازم است. امکان تنظیم سند رسمی ملک در صورتی وجود دارد که کار ساخت واحد به اتمام رسیده و برای واحدها، پایان کار ساختمانی صادر شده باشد. پس از آن برای اخذ اسناد تفکیکی اقدام می‌شود و در این مرحله، مالکان می‌توانند برای هماهنگی‌های لازم در گرفتن سند مجزای واحد خود به شرکت‌های عمران شهرهای جدید مراجعه کنند.

سند 5 برگی مسکن مهر

در تصاویر زیر میتوانید نمونه سند 5 برگی مسکن مهر که توسط شرکت عمران صادر میشود را ببینید.

عرصه نامه (برگه عرصه)

سند دوبرگی مسکن مهر در واقع مربوط به اجاره نامه 99 ساله عرصه میباشد. بعد از آن که دولت شروع به فروش زمین های مسکن مهر (عرصه زمین) نمود اگر کسی نسبت به خرید عرصه اقدام کند سند دوبرگی تبدیل به یک برگ با نام عرصه نامه میگردد.

عرصه نامه مسکن مهر
خرید آپارتمان هشتگرد (2)
فروشنده واحد مسکن مهر نباید در رابطه با اقساط وام بانکی بدهی داشته باشد. همچنین، واحد مسکن مهر نباید به سازمان ملی زمین و مسکن یا شرکت عمران شهرهای جدید یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بدهی داشته باشد. در صورتی که واحد در این مورد بدهی داشته باشد، باید برای تسویه بدهی‌های مذکور اقدام شود. قابل توجه است که شخص خریدار واحد مسکن مهر صرفا می‌تواند یک واحد مسکن مهر را خریداری کند و تغییر نام مدیون در بانک و انتقال سند اعیانی را به انجام برساند.

انتقال واحدهای مسکن مهر به چه صورت است؟

  1. در ابتدا قرار داد مبایعنامه در دفاتر املاک و دپارتمان ها نوشته میشود و همزمان استعلامات لازم، بررسی صحت و سقم مدارک و میزان بدهی واحد توسط کارشناسان املاک پارسی صورت میپذیرد.
  2. وکالت بلاعزل از طرف فروشنده به خریدار همزمان با تسویه پول خریدار، داده میشود.
  3. در صورتیکه خریدار قصد دارد تمامی مدارک را به نام خو کند با دردست داشتن مبایعنامه و وکالت بلاعزل به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد میرود و انتقال را انجام میدهد. البته این کار کمی زمانبر میباشد.

نکته مهم: اگر تصمیم به خرید آپارتمان‌های مسکن مهر هشتگرد را دارید حتماً سند 5 برگی و کارت قسط ملک مورد نظرتان را چک کنید.

پروژه های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد

مهمترین پروژه های مسکن مهر هشتگرد عبارتند از ایران سابله، نبرد پی، هودر، هسا، آرتیمان، فرهنگیان تهران، جهاد نصر، ایرانخودرو، ماموت و پروژه های ویلایی مسکن مهر که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

پروژه ایرانسابله

این پروژه در فاز 4 شرقی واقع شده است. منازل پروژه ایران سابله در 5 طبقه به صورت 10 واحدی و 20 واحدی ساخته شده است. تمامی این واحدها دارای پارکینگ، انباری و آسانسور میباشند. از مزایای پروژه ایران سابله نزدیکی به فاز 1 و امکان استفاده از امکانات رفاهی فاز 1 میباشد.

ایران سابله
ایران سابله

پروژه نبرد پی

این پروژه نیز مشخصاتی مانند ایران سابله دارد و از نظر موقعیت مکانی نزدیک به فاز 1 واقع شده است. پروژه نبرد پی توسط ارتش ساخته شده و دارای سازه ای قوی و مستحکم میباشد. بلوک های 10 و 20 واحدی دارد. دارای امکاناتی مانند پارکینگ، انباری، آسانسور و سیستم اعلام و اطفاء حریق است. به صورتی شهرکی ساخته شده است و عرصه آن توسط ارتش خریداری شده است. لذا جزء اولین پروژه هایی است که دارای سند تک برگ میباشد.

نبرد پی
پروژه نبرد پی

به طور کلی پروژه نبردپی یک از بهترین پروژه های مسکن مهر هشتگرد است.

پروژه هودر

این پروژه نیز مشخصاتی مانند ایران سابله دارد و از نظر موقعیت مکانی نزدیک به فاز 1 واقع شده است.

پروژه های هسا

پروژه های هسا در قسمت های مختلف شهر جدید هشتگرد تحت عنوان مسکن مهر ساخته میشوند. پروژه های مجموعه هسا معمولاً دارای اسامی گوناگونی هستند. درصد پیشرفت چندانی نداشته و معمولاً دارای امکانات مناسبی نیستند. معمولاً در ساختمان های 3 ، 4 و 5 طبقه ساخته میشوند.

برای مثال پروژه هسا 7 در فاز 7 واقع شده است. دارای ساختمان های 3 طبقه 12 واحدی میباشد. و فاقد امکاناتی نظیر پارکینگ، انباری و آسانسور میباشد. منازل این پروژه جز واحدهای ارزان منطقه میباشند.

پروژه آرتیمان

در فاز 7 خیابان سرزمین واقع شده است. دارای موقعیت مکانی مناسبی میباشد. از مشخصات پروژه آرتیمان میتوان به ساختمان 20 واحدی همراه با پارکینگ، انباری و آسانسور اشاره کرد.

آرتیمان
پروژه آرتیمان

پروژه فرهنگیان تهران

در فاز 7 خیابان انتهای بلوار امام رضا واقع شده است. از مشخصات پروژه آرتیمان میتوان به ساختمان 20 و واحدهای 80 متری اشاره کرد.

فرهنگیان
پروژه فرهنگیان

پروژه جهاد نصر

در فاز 7 خیابان انتهای بلوار امام رضا واقع شده است. دارای آسانسور در 6 طبقه و بدون پارکینگ میباشد.

جهاد نصر
پروژه جهاد نصر

پروژه ایرانخودرو

از پروژه های مرغوب منطقه میباشد. تنوع بلوک و متراژ زیادی دارد. در فاز 3 واقع شده است. سازه ای قوی و مسحکم دارد. بلوک های 6 ، 16 و 20 واحدی دارد. برخی از آنها دارای پارکینگ و آسانسور و برخی دیگر فاقد آنها میباشند.

ایرانخودرو
پروژه ایرانخودرو

پروژه ماموت

توسط شرکت ماموت ساخته شده و در فاز 7 بلوار امام رضا واقع شده است. دارای ساختمان های 4 طبقه 16 واحدی میباشد. دارای پارکینگ، انباری و آسانسور میباشد.

پروژه های ویلایی مسکن مهر

پروژه های ویلایی مسکن مهر در سه قسمت ساخته شده است.

  • فاز ۴پروژه سهند ساران
  • فاز ۳ پروژه مشاهیر
  • فاز ۳ ابتدای فاز ۷پروژه پامچال

این پروژه ها بصورت سه طبقه تک واحدی و بدون آسانسور ساخته شده است. متراژ طبقه همکف 90 متر، طبقه اول 120 متر و طبقه دوم 100 متر میباشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد مراجعه کنید.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه